Beskrivelse
Af Rikke Steensgaard og Jette Lentz
Forord – Nye paradigmer inden for specialpædagogik . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Af Rikke Steensgaard, Stine Strøm Lundsgård, Sophie Aabjerg Rand,
Line Gebauer, Klara Krøyer Fomsgaard, Martine Lind Jensen og Ella Paldam Ejerskab, nysgerrighed og begejstring i legende læringsmiljøer
med autistiske børn . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
Af Ella Paldam og Sophie Aabjerg Rand
Legende læring med kuglebaner – fra skolen til museet . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
Af Jakob Bøggild, Camilla Damgaard Petersen og Klaus Thestrup
Mødestedet – eksperimenterende børnefællesskaber
i folkeskolens mellemformer . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32
Af Jette Aabo Frydendahl, Karin Dyrendom, Mads Middelboe Rehder
og Thilde Emilie Møller
Makerspace for alle – inkluderende læringsmiljøer på specialskoler . . . . . . . . 42
Af Louise Klinge. Illustrationer af Lisbeth Eugenie Christensen
Engagerende didaktik i specialundervisningen . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52
Af Ivan Børsting
Inklusion stiger i takt med kulturforandringer . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 61
Af Katrine Briks Ottesen
Anbefalinger om god kvalitet i indsatsen for børn og unge
med ADHD og/eller autisme . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70