61. årgang nr. 3/2024, Tema: Forskning & praksis 2

Indhold

Af Helle Rabøl Hansen og Tine Basse Fisker

Forord – Forskning og praksis 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3

Af Michael Lyhne

”Problemet er, at når jeg går ned i klassen, så bliver jeg underviseren,
og lærerne til radiatorpædagoger” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6

Af Christian Lau Godskesen

Mistrivselskrisen i europæisk kontekst
– Analyse af data fra Skolebørnsundersøgelserne 2002-2018 . . . . . . . . . . . . . . 18

Af Charlotte Dyreborg Madsen

”Jeg hader at blive taget, når jeg ikke har hånden oppe” . . . . . . . . . . . . . . . . . 38

Af Tinne Quistorff Clausen

Udvikling af mangfoldige læringsmiljøer . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50

Af Bjarne Nielsen

Skoleudvikling, co-teaching og nest-pædagogik
– Hvad kræves for at hjælpe de 15-20 % af eleverne, der ikke får
tilfredsstillende udbytte af skolegang? Hvorfor får udviklingsarbejder
sjældent effekt? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64

Af Mikael Thastum, Johanne Jeppesen Lomholt og Daniel Bach Johnsen

Back2School
– en intervention for børn med bekymrende skolefravær . . . . . . . . . . . . . . . . . 78

Anmeldelser . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91

Forfatterbiografier . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100

Abstracts . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102

250,00 kr. Inkl. moms

Varenummer PPT243 Kategori

Relaterede varer