Indhold
Af Helle Rabøl Hansen og Tine Basse Fisker
Forord – Forskning og praksis 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3
Af Michael Lyhne
”Problemet er, at når jeg går ned i klassen, så bliver jeg underviseren,
og lærerne til radiatorpædagoger” . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 6
Af Christian Lau Godskesen
Mistrivselskrisen i europæisk kontekst
– Analyse af data fra Skolebørnsundersøgelserne 2002-2018 . . . . . . . . . . . . . . 18
Af Charlotte Dyreborg Madsen
”Jeg hader at blive taget, når jeg ikke har hånden oppe” . . . . . . . . . . . . . . . . . 38
Af Tinne Quistorff Clausen
Udvikling af mangfoldige læringsmiljøer . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50
Af Bjarne Nielsen
Skoleudvikling, co-teaching og nest-pædagogik
– Hvad kræves for at hjælpe de 15-20 % af eleverne, der ikke får
tilfredsstillende udbytte af skolegang? Hvorfor får udviklingsarbejder
sjældent effekt? . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64
Af Mikael Thastum, Johanne Jeppesen Lomholt og Daniel Bach Johnsen
Back2School
– en intervention for børn med bekymrende skolefravær . . . . . . . . . . . . . . . . . 78
Anmeldelser . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 91
Forfatterbiografier . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
Abstracts . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 102
250,00 kr. Inkl. moms
Kontakt
Navigation
Tegn et abonnement
Opnå en stor rabat ved at tegne et abonnement på ”Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift”.
For et års abonnement modtager du 4 fysiske numre, i alt ca. 500 sider.
Abonnementspris, årligt: 800 kr.
Bliv medlem