Beskrivelse
Peter Westmark og Mogens Blæhr.
Forord Ikke udfyldt Ikke udfyldt |
John Maul
Specialpædagogikken i skismaet mellem det generelle og det specifikke – og hvorfor personlighed og personligt mod er lige så vigtige faktorer som teori og metode i specialpædagogikken. Ikke udfyldt |
Mogens Blæhr
Implementering af ICDP i den kommunale praksis Ikke udfyldt Ikke udfyldt |
Åsa Lindström
International Child Development Programmes med utgångspunkt från en förändrad syn på barn i samhälle och utbildningen i Sverige Ikke udfyldt Ikke udfyldt |
Aina Dalentoft
Vuxna med stora funktionsnedsättningar och ICDP – en kedjereaktio Ikke udfyldt |
Birgit Kirkebæk
Ingen lyd er forkert. ICDP – International Child Development Programme Nordisk Netværksmøde 15. maj 2007, Sæby Søbad, kl. 11,45 – 12,45 I artiklen plæderes der for, at et æstetisk perspektiv baseret på Colwyn Trevarthens og andre forskeres påvisning af sammenhængen mellem musik og kommunikation kan hjælpe mange af de børn med alvorlige funktionsnedsættelser, som vi i dag behandler ud fra behavioristisk inspirerede træningsstrategier – eller som vi behandler med udgangspunkt i strategier, der alene er rettet mod kognition. Begrundelsen for denne opfattelse er, at en æstetisk tilgang inkluderer emotionelle aspekter og kombinerer emotion og kognition. Ikke udfyldt |
Hilde Tørnes
Foreldreveiledning tilpasset familier med barn som har nedsatt funksjonsevne Ikke udfyldt Ikke udfyldt |
Anne Linder
Glædens pædagogik Ikke udfyldt |