Børn i indskolingen viser, hvad de har mulighed for at vise af sociale samarbejdskompetencer, afhængigt af det læringsrum som læreren skaber.
Dette er essensen af et kombineret forsknings- og udviklingsprojekt LISS (Læring I Struktureret Samarbejde), hvor børns sociale kompetencer i gruppesamarbejder er analyseret i 50 observationer, hvoraf 20 er video-optagelser i børnehaveklasser med efterfølgende interviews af de involverede børn.
Projektet viser, at sociale kompetencer ikke er noget man har eller ikke har, men noget man gives lejlighed til at udfolde og udvikle.
Et fælles læringssprog kan udvikles i sammenhæng med børnenes samarbejdsfærdigheder trin for trin under lærerens instruktion og feed-back, så børnene opnår en fælles forståelse af hvad de skal lære og lave, indgår i et fælles læringsrum,
og oplever et fælles ejerskab til løsningen af opgaven.
150,00 kr. Inkl. moms
Kontakt
Navigation
Tegn et abonnement
Opnå en stor rabat ved at tegne et abonnement på ”Pædagogisk Psykologisk Tidsskrift”.
For et års abonnement modtager du 4 fysiske numre, i alt ca. 500 sider.
Abonnementspris, årligt: 800 kr.
Bliv medlem